San Juan Alto Arena

Mijn naam is Johannes Winius, ik woon in Hoogezand.
Ik bouw oNetrak modules naar Amerikaans voorbeeld, omgeving Texas en Nieuw Mexico. Mijn hoofd thema is de Santa Fe (AT&SF) in de periode 1960 tot begin jaren ’90.

Daardoor zijn mijn modules ook gebouwd met een woestijnachtige omgeving, dus veel geel en dorre struiken, palmbomen e.d.

Hierbij de omschrijving van de situatie:
San Juan en Alto Arena zijn twee kleine plaatsje op de grens tussen New Mexico en Texas.Vanaf San Juan loopt een nevenlijn naar de olie velden van Texas.
Om deze reden is hier ook een depot gemaakt van waaruit de treinen richting de olie velden vertrekken. Tevens kruist de spoorlijn in Alto Arena een lijn die gebruikt wordt door de Southern Pacific en de Rio Grande.

Waar de highway de spoorlijn kruist ontstond in de loop der jaren een aantal bedrijfjes.
Het oprichten van het depot San Juan Alto Arena door de AT&SF was een grote stimulans voor de omgeving.
Van het oorspronkelijk stoom depot is haast niets meer te vinden, vlak na WWII werd het depot compleet geschikt gemaakt voor diesel tractie, het personen vervoer is in dezelfde periode ook gestaakt.

Tja, een fictieve geschiedenis over het spoorlijntje die ik aan het bouwen ben.
Het geheel is gebouwd op 4 modules, waarvan 1 een “landschapsmodule” is met de kruising, en op 2 het depot is gebouwd. Deze modules zijn op basis van oNetrak gemaakt en zijn per stuk 122x40 cm. De vierde module is de aftakking naar Texas, en is 70x70 cm.

Wilt u iets meer van de geschiedenis van de Santa Fe weten dan moet u op de onderstaande logo klikken:

Enter

Let op, het is een pdf bestand, hiervoor heeft u Adobe Reader nodig.

Geintje:

Zo worden N spoor treinen gemaakt!

Leuke sites waar je dingen over de Santa Fe kunt vinden:

  • Q-station AT&SF
  • Fallen Flags AT&SF
  • Trainpix AT&SF
  • Atchison Topeka & Santa Fe Railway Subjects
  • The Santa Fe Railway Historical & Modeling Society
  • Railroads in Kansas AT&SF
  • AT&SF Nostalgic Advertisements
  • Copyright © 2006 Last update: 17 december 2006